En la primavera de 2019, la icona del capitalisme Barbie va complir 60 anys. És interessant el fet que en els seus inicis va servir per trencar l'statu quo en el món del joc infantil i juvenil, atès que va permetre a les nenes jugar d'una manera diferent. Fins a l'aparició de Barbie en 1959 els jocs de les nenes estaven centrats en la realització de les tasques de la llar i en tenir cura dels nadons. Però amb l'arribada de la Barbie les nenes van poder jugar amb la seva imaginació i amb la moda, la qual cosa va permetre que les nenes poguessin desenvolupar un ventall més ampli de rols.
Tot i això exposat, la nina Barbie no ha estat exempta de polèmiques en els seus seixanta anys d'història. Des de la seva inspiració, en una nina alemanya anomenada Bild Lilli que va aparèixer en primer lloc en una tira còmica, al tabloide alemany Bild-Zeitung (1952), destinat a un públic adult, per passar després a la comercialització de la nina Lilli, adreçada igualment a un consum adult. Barbie va trencar els motlles, però en va crear d’altres, consolidant uns cànons de bellesa i una construcció de la sexualitat molt determinada, impulsats pel patriarcat i que totes les nenes tractaven d'imitar.
Pulsar aquí.
Comentarios
Publicar un comentario